Welk houtsoort kan in de oven veilig meegebakken worden?

Op dit stuk hout wil ik een kleifiguur hebben wat samen in de oven zal gaan met een temperatuur van 100 - 120 graden max.
Zou eikenhout hier het geschikst voor zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.3K

Het beste antwoord

Hievoor kan je feitelijk alle hout gebruiken, omdat 120 graden geen gevaar geeft op verbranden, Denk er wel aan dat er veel vocht uit het hout wordt gehaald wat dan risico geeft op barsten van het hout,
Wat veiligheid betreft is het wel nodig is dat je in de buurt blijft, Je weet nooit dat er een defekt is waardoor dat de oven warmer wordt dan voorzien, Hou er ook rekening mee dat er in de meeste houtsoorten etherische en harsen zitten die kunnen vrij komen en voor reukoverlast zorgen,
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou het dan helpen om het hout in te vetten voor het de oven in gaat? Het zal namelijk voor ongeveer 15 minuten de oven in gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is niet nodig want dat vet gaat nooit meer uit dat hout