wat te doen tegen stinkend spaanplaat?

ons huis is gebouwd in 1969 en de inbouwkasten zijn bedekt met spaanplaat, dat is gesausd en dus stonk en na meerdere keren met lakverf geschilderd door mij blijven de kasten stinken. Wat kan ik er aan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Het stinken van de kasten kun je nu alleen nog veranderen door de platen in de kast te vervangen door andere platen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
waarna stinken de kasten ,vermoedelijk naar verf en oplosmiddelen ,dan open zetten en doorluchten zodat de oplosmiddelen kunnen ontwijken

Andere antwoorden (1)

Dit zou spaanplaatgas kunnen zijn, dan moet je de platen vervangen. Dit ontstaat als de lijm waarmee de houtvezels zijn geperst niet goed is uitgehard, misschien heb je nog andere klachten dan alleen de stank.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
na 44 jaar komt er echt geen spaanplaatgas meer vrij en is de lijm uitgehard,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.ggdzhz.nl/pool/1/documents/Klussen%20in%20huis%20huisstijl%20incl%20foto.pdf
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
M.i. een onterechte min voor een prima antwoord en link C+
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Graag gedaan, fijn dat jezelf ook duidelijke informatie hierover hebt gevonden.