kan ik rabatdelen gebruiken voor een vloer in de kamer?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is er niet voor gemaakt, maar afhankelijk van wat je precies wilt kan er veel.
burgos
10 jaar geleden
Waarom rabat?? er is toch zat anders??
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo, Als ik jou was zou je toch beter vloerdelen gebruiken.
Ik spreek uit ervaring.
Rabatdelen zijn van zachter hout.

Het beste antwoord

Ja, dat kan, rabatdelen worden het meest gebruikt als wandbekleding, voor schuttingen en blokhutten, maar de meeste soorten zijn ook geschikt voor op de vloer. Kies bij voorkeur voor de hardere houtsoorten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
burgos
10 jaar geleden
Sorry,ben ik het niet mee eens.
Onderzoek maar eens wat rabat is.
Natuurlijk alles kan op de vloer,maar rabat??

Andere antwoorden (1)

Rabatdelen voor op de vloer?
Nee, dat gaat niet werken.
Het hout wat daarvoor gebruikt wordt is ongeschikt daarvoor.
De houten delen sluiten niet vlak met elkaar aan en
daarnaast is de dikte niet afdoende.

Als u kijkt bij een goed uitgeruste bouwmarkt dan ziet u dat de voor dat doel gebruikte planken anders zijn geconstrueerd.
Namelijk ook met pen en groef, maar wel iets anders dan bij rabat.
Ze heten waarschijnlijk ook niet voor niets vloerdelen.
Deze planken zijn er namelijk speciaal voor gemaakt.

Vaal wordt onderschat wat een dergelijke vloer moet kunnen dragen.
Niet alleen uw of andermans gewicht, maar wat denkt u aan meubilair, zware kasten e.d.

Het mag dan wel iets duurder zijn, maar gosh moet er niet aandenken dat er iemand doorheen zakt met alle gevolgen van dien.