zolder isoleren maar geen ruimte boven ketel en expansievat wat kan ik daar gebruien voor isolatie aangezien me rookgas afvoer ook warm wordt.

Ik ben mijn zolder aan het isoleren met glaswol en daarna afwerken met gips.

Nu zitten mijn ketel en expansievat tussen de balken waarop ik aftimmer.
Daar wil ik dus iets anders op zien te vinden om daar te isoleren zodat je ook gewoon bij de lichtpunten kan.
Nu wou ik dit doen met piepschuim.
Maar me vriendin die storingsmonteur in de cv is zegt dat ik dit beter niet kan doen ivm warm worden van de rookgasafvoer. En smeltend piepschuim wil ik niet hebben.

Wat kan ik daar dan het beste gebruiken voor toch te isoleren. En wat niet bakken met geld kost?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (1)

Hallo,

Als ik het goed begrijp is er boven het expansievat weinig ruimte maar u wilt er wel isoleren en het moet hittebestand zijn? hiervoor is Isodun ideaal, isoleert in verhouding tot de dikte beter dan glaswol, geen lossen vezels en vanaf 10mm dik. Echter is het wel prijziger dan glaswol, maar als u het alleen voor boven het expansievat gebruikt maak het nog niet zo'n groot verschil.

Voor meer info zie: www.Isodun.nl

Groet,
D.Smeets
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb even gegoogeld. Maar zag dat het vacuüm is. En dat het niet slim is om er een spijker doorheen te slaan. Zou pir of pur platen ook kunnen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo Klopt, maar je kan deze ook bevestigen zonder het omhulsel te beschadigen. Verder is pir een verbetering op pur, pir heeft o.a. een hogere brandveiligheidsklasse: klasse B, s2, d0. Houd o.a. in dat het wel kan branden, maar moeilijk. Als u dus een van de hierboven genoemde opties gaat gebruiken dan is pir de veiligste keuze. Groet,
D.Smeets