Hoe maak je zelf scheppapier ?

Vroeger op school maakten wij weleens scheppapier maar ik weet iemand hoe dat moet ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Benodigdheden: Oud papier, een bakje, een mixer, een zeef en lapjes.

Werwijze:
Eerst doe je het oud papier in een bak met water, dan wordt het lekker zacht en kun je er goed stukjes afscheuren. Dan neem je de mixer en met die mixer maak je er een lekker papje van. De pulp gaat in het water, even roeren. Dan schep je met een zeef de papierpulp uit de bak en laat het water er uit lekken.
Leg de uitgelekte pulp op een doek, zo trekt het water in de doek. Het begint nu al op papier te lijken. Als het meeste vocht er dan uit is, kun je hem heel voorzichtig los trekken. Dan ophangen aan een waslijn om het papier dan verder te drogen. En na een paar uur is het eigen gemaakte papier klaar.

Zie bronvermelding voor een filmpje.