Hoe kan ik op een makkelijke manier lak en beits van een eiken salontafel met houtsnijwerk verwijderen om de tafel opnieuw te lakken ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
13.1K

Het beste antwoord

Gewoon met een schuurapparaat het grootste deel wegschuren en na schuren met de hand met fijn schuurpapier tot de tafel kaal is. Het houtsnijwerk zal je met grof en fijn staalwol moeten ontdoen van lak en beits. Daarna kan je weer beginnen met de tafel te lakken en te schuren. En tussen de lagen door even met de hand met schuurpapier P400 schuren daar er na elke laklaag houthaartjes overeind komen te staan die je kwijt moet om een mooi en egale laag te verkrijgen.

Nooit aan eikenhout met afbijt komen daar je een reactie krijgt en het hout gitzwart word. Eikenhout bevat looizuur en gaat met het loog uit de afbijt een chemische reactie aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
burgos
10 jaar geleden
Jij denkt dat je beits weg krijgt met schuur papier???
Egt niet.

Andere antwoorden (1)

Het snelst met verfafbijtmiddel, minder schadelijk zou kunnen met een verfstripper, alleen iets lastiger aangezien er houtsnijwerk op de tafel zit.
Na het afbijten of afbranden kunnen de nerven en andere obstakels verwijderd worden met schuurwol of schuurspons gedrenkt in terpentine.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorrie Een verdrietig antwoord