Waar komen de zwarte strepen vandaan in mijn verf?

Afgelopen zomer heb ik mijn buitenkozijn geverfd met sikkens XS gloss. Echter afgelopen week zaten over al mijn schilderwerk zwarte strepen vanaf de ramen, scharnieren, etc. Over het hout naar beneden. Ik heb dit met moeite, oude schuurspons en afwasmiddel, kunnen verwijderen. Wie weet hoe dit komt? Wat is de oplossing?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Gladde oppervlakken houden op den duur door luchtvervuiling het vuil vast. Stof en vuil hopen zich namelijk na iedere regenbui op,omdat het water verdampt en het vuil achterblijft.

Kom dit probleem vaker tegen,en rubbol XD (denk ik ) is hier extra gevoelig voor.

Toegevoegd na 12 minuten:
Met de ramen wassen gelijk even de kozijnen afnemen,dat is de beste manier om het bij te houden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat komt van de rubberen strips af die tussen het aluprofiel en het hout zit. Door de vele regen van de laatste tijd is dat gaan afgeven en op het hout naar beneden gekropen. Tijd om het rubber te vervangen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zou kunnen, bij ons liepen er allemaal zwarte strepen over de schuur, dit bleek door de dakbedekking te komen + dus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bekend verschijnsel van die rubber strips. haal er maar eens een nat doekje over: ook meteen een zwarte streep op je doekje
nieuwe rubbers hebben het nog erger: vervangen is dus geen oplossing.
Het is absoluut niet je rubber. Wij hebben er ook last van en onze ruiten zitten gekit in houten kozijnen.
Het is de luchtvervuiling die door de regen op je glas komt en met de regen naar beneden spoelt. Ik weet niet waar je woont, maar het kan van een autoweg in de buurt zijn, industrie en zelfs een houtkachel in je straat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat het komt door de aluminium strip en aan die strepen is weinig te doen,waarschijnlijk was de verf nog niet helemaal goed doorgehard toen er regen viel deze verf heeft lang nodig om door te harden. Als de verf nog te zacht is is deze heel kwetsbaar voor vuil,wat zich daar op kan hechten