Hoe krijg je goedkoop een rol vinyl van 4 meter 5 verdiepingen omhoog als de rol niet in de lift past?

Wij laten morgen een vloer bezorgen, maar aangezien deze niet in de lift past, is het de vraag hoe we deze op onze vijfde verdieping krijgen. In het trappenhuis lijkt mij lastig, maar gebeurt dat in gewone huizen ook niet via soms smalle trapgangen? Een dure takel of iets dergelijks huren is niet echt een optie.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.3K
ronron1212
10 jaar geleden
Ja gewoon via de trap

Het beste antwoord

Je kan die rol van 4 meter toch gewoon vertikaal steken in het trappenhuis?! Rustig aan : verdieping per verdieping. Trekken is altijd minder vermoeiend dan duwen. Neem een touw van 6 meter of knoop wat trekbanden aanelkaar (1 euro per 2 bij de action), steek dat door de rol heen en aan de onderkant bind je dat vast aan een dwarslat. Dan trek je dat ding zo naar boven.

Toegevoegd na 1 minuut:
spanbanden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
burgos
10 jaar geleden
Tsja hoe eenvoudig kan het zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedoel je tussen de leuningen door? Want daar zit niet heel veel ruimte tussen. Om een verdieping omhoog te gaan moet je per verdieping twee halve trapjes nemen die zigzag omhooggaan. Zou het daar in principe doorheen moeten kunnen? Ik weet niet hoe flexibel en breed zo'n rol is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad gewoon vis de trap,is hier ook gedaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
vis=via +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als die trap de hoek omgaat zit daar toch een gat: http://tinypic.com/r/2rma3b5/5
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat gat is te smal voor een hele rol. Bovendien kan je de rol dan tussendoor niet even laten rusten.
spanbanden of een touw er doorheen of omheen werkt perfect.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uiteindelijk toch tussen de trapleuningen door gedaan. Een stukje werd daardoor wel beschadigd, maar dat hadden we toch teveel. Bedankt allemaal! :)