Hoeveel vermogen heb je nodig om cement, tegellijm of gips te mengen?

Kan het met een gewone boormachine of is dat te zwaar? En wie weet iets over het toerental?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.8K

Het beste antwoord

Neem een klopboormachine die op hoge en lage toerentallen in te stellen is door middel van een heveltje en variabel toerental . Deze zal voor het mengen van dit soort materialen de stand kloppen niet nodig hebben maar voldoet hier ruimschoots aan.
En over het toerental voor het mengen van gips en lijm voor cementblokken is de laagste toerenstand voldoende,die snelheid moet je op het gevoel doen.
Voor het mengen van "echte" zand cementspecie kan je in de bouwmarkt wel een speciale menger huren, daar geen enkele boormachine dit overleefd.
Maar voor dit soort activiteiten zal zo'n boormachine goed volstaan. Bovendien in al die moderne huizen is een klopboormachine van 800 watt onontbeerlijk, daar alle muren en plafonds tegenwoordig van beton zijn. Ben zelf in het bezit van een 20 jarige AEG klopboormachine waarmee al diverse mortels gedraaid zijn en nog perfect werkt.
Een goede boormachine heb je zowat voor je leven, mits je deze niet uitleent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gips kan met een gewone boormachine,de andere materialen vragen om een meer robuustere versie.t kan wel maar voorzichtig.en hou het toerental laag.Je voelt zelf de weerstand en past dan het toerental aan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Gips kan ik mijn machine van 370watt mengen.
10 jaar geleden
Alles kan met een gewone boormachine,
alleen kan je dan niet teveel (heel weinig) tegelijk aanmaken.
Vooral met cement schiet dat echt niet op en dan een grote kans dat je je boormachine sloopt.

Voor 25,- p/d huur je er een, voor rond de 90,- koop je een eenvoudige. (die kan je na de klus weer verkopen)

Toegevoegd na 1 minuut:
toerental: ongeveer 300 tot 600 p/m