hoe moet deze keilbout bevestigd worden?

ik kan het nergens vinden, ik zie alleen keilbouten met zo'n huls met uitleg, zonder, zoals deze staat nergens uitleg bij

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Je moet gewoon een gat boren met de omvang van het draadstaal. Vervolgens de keilbout erin steken en de moer helemaal aandraaien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik wil er een balk mee vastzetten aan een stenen muur, draai je die moer met ring dan gelijk tegen het hout of eerst tegen de muur?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de ring moet onder de moer dus tussen de moer en het hout
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dus als ik gat in de muur heb en in het hout kan ik de ring en dan de moer erop doen en dan aandraaien en zet ie zich zelf vast?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies! Die "v-achtige vorm" zet dan uit!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedenk wel, dat alles wat geen schroefdraad heeft, dus die losse onderdelen in de muur moeten zitten. de ring moet hier tegen aan dan de moer aandraaien. de bout is dan veel te kort om er nog een balk mee vast te zetten. Een kozijnankerschroef is veel geschikter om een balk vast te zetten.

Andere antwoorden (1)

Hallo,

Doordat je de moer gaat aandraaien zal deze "breder" worden waardoor er een stevigere verankering komt tov van een nylonplug...Meet met een schuifmaat over het achterste gedeelte om de juiste boordiameter te weten
Succes!