Als het niet vochtig wordt dan kun je daar gewoon geplastificeerd spaanplaat voor gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Spaanplaat voor leggers? En wat doe je met het doorbuigen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als de platen dik genoeg zijn dan buigt het echt niet door hoor.
Ik heb ze hier ook en er staat flink wat zwaar spul op en de planken zijn nog even recht.
Ik zou DMF-hout gebruiken.

Toegevoegd na 45 seconden:
DMF moet MDF zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
MDF is niet geschikt voor legplanken.
Deze buigen in de kortste keren door.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
MDF buigt inderdaad snel door (ook de dikkere vormen) EN is vocht gevoelig (en in een schuur is het altijd wel wat vochtig / klammig)
In een schuur zou ik massieve kastplanken gebruiken, die kunnen beter tegen vocht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alles hangt af van: hoeveel draagkracht ze moeten hebben, de afmetingen, hoe mooi het moet zijn en de vochtigheid in de schuur.
Mijn voorkeur gaat uit naar massieve vuren planken of (goedkoper) underlayment.
Dan heb je van vocht geen last
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb goede ervaringen met watervast multiplex, ook wel betonplex genoemd. Afhankelijk van de afstand tussen de liggers en het gewicht van wat je er op gaat zetten kies je voor 12 of 18 mm, of misschien zelfs dikker. Hout is best wel duur, dus als de standaardmaat van planken niet past heb je daar werk aan, en koop je een gedeelte voor niets. Multiplex kun je in de winkel op precies de goede maat laten zagen.