Moet je steigerhout nog opschuren als je hetvoor een zelf te maken bed wilt gebruiken? Zo is het toch te ruw voor gebruik?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja, je kunt de planken opschuren, zeker als je er een meubel van wil maken is dit belangrijk, omdat je anders last kunt hebben van splinters. Verder is het belangrijk het hout te impregneren of te lakken, om het hout een mooie uitstraling te laten behouden, ook dan is schuren hiervoor een must.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij het maken van mijn steigerhouten bed hebben we het niet gedaan. Het was gebruikt steigerhout. Er zaten ook wat betonspetters en verfvlekken op. Ik vond het mooi het zo grof te laten. Toen het bed af was schrok ik wel wat omdat het er redelijk ruw uit zag, maar al gauw bleek dat het niet nodig was om te schuren. Het hout is heel zacht, ik heb er nooit splinters van gekregen. Kon gerust met blote huid over het hout gaan zonder enig probleem. En hetzelfde geldt voor fijne stoffen van kleding enzo, ook dat is er nooit door beschadigd.
Je kunt het altijd doen, maar echt nodig is het niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je hoeft het hout hierna ook niet meer te bewerken. Als het buiten,komt te staan kan dat verstandig zijn, maar voor een bed is het niet nodig.