Wat is voor een kind een goede manier om uit een dakraam te ontsnappen bij brand?

Een brandladder is veel te onhandig en te zwaar voor mijn zoontje, weet iemand of je bv een touw standaard ergens aan je dakraam kan bevestigen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe oud is je zoontje?
Amadea
10 jaar geleden
Als je graag een inbreker op bezoek wilt hebben... Misschien kan je beter een trampoline net onder dat raam op de begane grond zetten. Met daar een dik schuimrubber matras op (met een plastic hoes eromheen dat het tegen alle weersomstandigheden kan).
ItisILeClerc
10 jaar geleden
inderdaad, dat touw kun je beter aan de CV binden

Antwoorden (2)

Je hebt ook lichte vluchtladders: http://www.obibouwmarkt.nl/first-alert-brandladder-van-4-3m-el52w-2.html

Ik neem aan dat je eerst echt overal rookmelders hebt opgehangen?

Toegevoegd na 2 minuten:
De wehkamp heeft twee maten: http://www.wehkamp.nl/Zoeken/Resultaten.aspx?N=186&Nty=1&Ntk=ART&CC=&Ztb=False&VIEW=Grid&cm_pi=Home+Page&cmid=WEH&Ntt=brandladder
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Natuurlijk:)
Er zijn ook noodladders zonder treden. Je maakt een einde permanent vast aan een stevig punt. Bij brand gooi je de box naar buiten en zo komt het opgevouwen touw naar buiten. Hier zit bovenaan een band die je om je middel doet. Dan stap je gewoon door het raam en je zakt langzaam naar beneden. Ik weet niet waar je het koopt, maar ik weet dat het bestaat want ik heb er toevallig een.