Hoeveel tijd moet er zitten tussen het voorstrijk (eurocol primer 099) en het tegelen van de muur?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
15.8K
paulus811
14 jaar geleden
dat staat vrijwel altijd op het blik of de bus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt maar die moet ik nog kopen... Het is voor de planning van een aantal werkzaamheden
paulus811
14 jaar geleden
Handig dat google; http://www.nbd-online.nl/product/120491.Eurocol_099_Dispersieprimer.html#product/120491.Eurocol_099_Dispersieprimer.html--0/1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Strijkse en niet vergeten te ventileren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt!

Het beste antwoord

Maximaal 2 uur.

Verwerkingstemperatuur: Vanaf 5° tot 25° C (temperatuur van zowel de omgeving als de ondergrond).

Gereedschap: Vachtroller, kwast of spuit.

Droogtijd: 1-2 Uur, afhankelijk van temperatuur, relatieve luchtvochtigheid en ondergrond.

Opslag: Vorstvrij opslaan. Beschermen tegen hoge temperaturen.

Opslagduur: 12 Maanden, in onaangebroken verpakking.

Attentie: Het verdient aanbeveling bij het verwerken handschoenen en een veiligheidsbril te dragen.

Ondergrond:

De ondergrond dient schoon, vet- en stofvrij, droog, druk- en trekvast te zijn, overeenkomstig de eisen, zoals aangegeven in DIN 18 352 en 18 356.
Raadpleeg vooraf altijd onze technische productinformatiebladen. Bij twijfel over de te maken toepassingen vooraf contact opnemen met onze afdeling Technische Adviezen.
Gebruiksaanwijzing:

099 Dispersieprimer dun en gelijkmatig aanbrengen met kwast en/of vachtroller. Desgewenst kan de primer ook verspoten worden.
Een droogtijd van 1-2 uur aanhouden.
Oude lijmresten vooraf zorgvuldig schuren en stofvrij maken.
Bij verlijming van tegels met 725 Alphycol op een anhydriet-gietdekvloer een droogtijd van ca. 1 uur aanhouden.
Verbruik 100-150 ml/m².
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duidelijk verhaal!!! bij mij is het 18 graden... Dus een uurtje?