Is een draadeinde bij een staand toilet echt nodig

Ik heb een staand toilet van plieger gekocht. Hier wordt een draadeinde bijgeleverd. Dit is een plaatje op de achterwand met een pin die in de afvoerbocht geplaatst moet worden.

Wat is het doel hiervan? In de handleiding staat dat deze nodig is om de afvoer op de wc aangesloten te krijgen. Lukt dat niet zonder? Ik heb mijn watertoevoer namelijk precies op de hoogte van het muurplaatje gemonteerd zodat het mooi uit het zicht is. Ik kan er rondom prima bij. Heb ik de draadeinde echt nodig om de afvoer op het toilet te krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Neen, die is niet echt nodig.
Als de aansluiting dusdanig bevestigd is dat hij vast genoeg zit kan je deze gewoon achterwege laten.
Tot zover ik kan zien houd deze gewoon de mof op zijn plaats,
maar de meeste moffen zijn dusdanig geconstrueerd dat ze van zichzelf al stevig vastzitten.
Mocht hij stiekem toch nog speling geven, dan kan je hem na die tijd altijd nog plaatsten.