Vlizotrap zonder luik mogelijk?

We willen onze vlizotrap uit laten staan, maar dan zonder het luik. Dat scheelt veel omtrekkende bewegingen/ruimte op onze kleine overloop. Maar de trap moet van schuin-beloopbaar naar af en toe loodrecht verplaatst kunnen worden, zodat we wel onze badkamerdeur kunnen sluiten. Er moet dus een soort constructie bovenaan bedacht worden waardoor dat kan. Wie o wie heeft tips??? Dank.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik snap dat niet. ...ingeklapt neemt toch veel minder ruimte in...dan zit ie zeg maar in het plafond..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en ben je als je de trap veel gebruikt de hele dag aan het in- en uitklappen.
wel goed voor je conditie en je spieren...

Het beste antwoord

Helemaal zonderluik gaat denk ik niet lukken, het scharnierende deel zit namelijk vast aan het luik en aan het luik is vervolgens de trap gemonteerd.
Wat je natuurlijk wel kan doe is de zaag in het luik zetten zodat dit een stuk smaller gaat worden.
Om de badkamer deur dan te sluiten klap je gewoon de trap op.

Ik heb het hier dus over een in delen opklapbare trap (zie voorbeeld in bron), er bestaan ook vlizotrappen die in 1 geheel de berging opschuiven, hoe het daar bij zit durf ik niet te zeggen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je wel voor jouw reactie! Ik denk indd dat we er de zaag in gaan zetten. Kortste klap.