Ik heb een plafond van grenen schroten, er lekt hars uit op de vloer. Hoe kan ik dit stoppen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Het hout is aan het "bloeden" zoals dit in vaktermen heet.
De schroten afnemen (lees ontvetten) met doeken met thinner en de kamer goed ventileren daar het uiterst vlambaar is. Daarna de schroten met een met thinner verdunde laag celluloselak insmeren. Dit is om de hars te fixeren (vast te zetten)waardoor deze vastgezet word. Daarna kan jij het afwerken zoals jijzelf wilt maar dan ben je dat harsen kwijt. Zorg voor voldoende ventilatie (ramen en deuren tegen elkaar open) want het stinkt vreselijk. Voldoende VENTILATIE zorg er goed voor !!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Juist Arie, plus.
@gast: en geen sigaret opsteken dus als je met thinner bezig bent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
zou het helpen als je er de föhn op zet, zodat de hars vloeibaarder wordt?

Andere antwoorden (1)

Ik vind het vreemd dat het lekt maar als het werkelijk hars is dan betekent het dat je het hout zal moeten afluiten, lakken ,wil je een wat meer natuurlijke uitstraling zou je het ook in de olie kunnen zetten maar dan moet het wel onbehandeld zijn
Persoonlijk vind ik een behandeling met krijtverf erg mooi dit geeft een frisse uitstraling en krijtverf kun je ook nog eens mengen met water zodat de natuurlijke nerf zichtbaar blijft ,krijtverf is er in vele kleuren
Succes ik zou graag een foto zien voor en na ,ongeacht welke behandeling je kiest