Hoeveel glans geeft de Glitsa lak voor meubelen?

Er is mij eens aangeraden om Glitsa lak te gebruiken bij afwerken van een gebeitste tafel. Als ik nu kijk zie ik alleen eiglans, maar hoeveel glans geeft dit? Ik twijfel nu tussen Glitsa Acryl Meubellak 0,25 L en Trae Lyx Meubellak Mat.

Mijn tafel wordt redelijk donker, ik ga deze beitsen met ebben kleur

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op welke basis is die beits, was water of acryl en welk merk?

Het beste antwoord

Je kan beter lyks meubellak gebruiken helemaal mat zou ik niet nemen
daar zie je elk krasje op,wij spuiten onze meubels met lak die lijkt op bootlak,
is in alle gradaties te krijgen, van mat tot hoog glans.
Bootlak is super sterk en niet kras gevoelig, dat is natuurlijk heel belangrijk voor een tafel
Nog een tip,smeer het dun,beter 3x dun, dan 1x dik..neem een platte kwast,breed
en lak in een x de hele lengte,zonder te stoppen, geeft het beste resultaat.
burgos
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met lyks bedoel je Trae Lyx?
Als ik op de website kijk van trea lyx, dan hebben ze 2 soorten. MEUBELLAK 2K: (Dit lijk kwa omschrijving op bootlak, maar is er alleen in mat)
rae-lyx 2-k Meubellak is een watergedragen 2-componenten polyurethaan meubellak speciaal ontwikkeld voor houten meubels die zeer intensief belast worden. De lak heeft een optimale slijtvastheid, krasvastheid en chemicaliën bestendigheid. Trae-lyx 2-k meubellak is niet vergelend en reukarm. De lak is geschikt voor lichte, donkere en gekleurde vloeren. TRAE LYX MEUBELLAK: (aangezien je aangeeft niet geheel mat, dan kom je bij deze uit, maar deze mist volgens mij de kras bestendigheid)
TRAE LYX MEUBELLAK is een waterverdunbare, niet vergelende transparante lak op basis van polyurethaan-acrylaat harsen. TRAE LYX Meubellak is eenvoudig te verwerken en is vrijwel reukloos. Het geeft in afgesloten ruimtes geen hinderlijke geur. TRAE LYX Meubellak is bestand tegen vocht, gebruikelijke huishoudreinigingsmiddelen, diverse chemicaliën en drinkalcohol. TRAE LYX MEUBELLAK is leverbaar in hoogglans, zijdeglans en mat.
burgos
10 jaar geleden
Dan zou ik gaan voor trae lyx en de glans moet je zelf bepalen,
maar ik zou voor half mat gaan.
Je heb wel goed onderzoek verricht zeg.+

Andere antwoorden (1)

het is onmogelijk op deze vraag een antwoord te geven dat juist is."hoeveel glans" is een relatief begrip.de een kan het teveel vinden,de ander te weinig.ik zou aanraden wat proefstukjes te maken en dan zelf te oordelen wat je bevalt.veel plezier met de tafel.