ik heb hiervoor een soort eenrichtingsklepje gekocht, die op een uiteinde van een afvoerbuis wordt geplaatst, en die kan lucht uit de woning aanzuigen om bij onderdruk geen vacuüm te creëren. Dus indien er onderdruk wordt gecreëerd, zal het wel lucht inzuigen, maar niet in de andere richting. Ik heb dit gekocht bij een sanitair groothandel waarbij ik alle onderdelen voor mijn sanitaire installatie koop.

De echte naam hiervoor is blijkbaar:
MINI-KNITS : AFVOER- EN STANDLEIDINGBELUCHTER
Hier kan je zien wat ik bedoel: http://www.necap.be/nl/mini-knits
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een buis die lucht van buiten naar je riolering voert, hiermee voorkom je dat watersloten worden leeggetrokken of dat er bij stijging van druk in de rioolleiding watersloten worden doorgeduwd met als gevolg allerlei vieze luchtjes of zelfs wateroverlast.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die zorgt voor voldoende beluchting en ontluchting in b.v je badkamer zodat het waterslot niet wordt leeg gezogen en luchtjes uit de riolering niet in huis komen.