thermostaatkraan douche past niet. Andere doorsnee van de koppeling. Bij mij is dat nl. 1,8 cm. Hoe weet ik bij aankoop dat dit past?

Of is er een andere oplossing voor?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6K

Het beste antwoord

De thermostaatkraan is altijd passend te maken. De aansluiting in de muur is meestal 1/2 duims buitendraad. Tussen de muur en de kraam zitten z-koppelingen, die in diverse kombinaties te koop zijn. Zitten aan de kraan 3/4 wartels, dan is de kombinatie 1/2 bu-3/4 bu nodig. Bij een kraan met 1/2 duims wartels zijn koppelingen 1/2 bu 1/2 bu nodig. Met de z- koppelingen kunnen kleine afwijkingen in de afstsnd gekompenseerd worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In een reactie had ik al aangegeven, dat ik er niet bij stil had gestaan dat er verschillende koppelingen los te koop zijn. Een beetje dom misschien, maar nu kan ik verder zoeken.

Andere antwoorden (1)

De muurplaat ( de koppeling die in de muur zit) is óf ½" óf 3/4". Ca. 18mm is de ½" aansluiting. Let echter op! er bestaan ook twee verschillende hartafstanden nl. 12 en 15 cm. De aansluitmaat én de hartafstand staan beide vermeld op de door van de te kopen kraan.