Hoe leg je 4 grote objecten haaks op elkaar?

Ik ben bezig met een vlot en moet 4 balken haaks op elkaar zetten, en dat vlot is 5 bij 3 meter. Met een blokhaak / winkelhaak lukt het niet. Wat is de beste methode om die haaks op elkaar te leggen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

simpel ! neem een touwtje , maak van de balken een vierkant , en meet de linker bovenhoek (lbh) naar rechter onderhoek (roh) en dan van rbh naar loh de lengte van deze metingen moet exact het zelfde zijn en dan ben je haaks.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat klopt, maar dan heb je een vierkant.
Stel dat het vierkant dan 3 x 3 meter is, dan zet je 2 hoeken vast, en schuif je de andere korte kant op tot die op 5 meter ligt., dan zet je die laatste twee hoeken vast
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat maakt niet uit hoe groot het vier kanis 2x7 3x6 4x5
meet maar eens met dat touwtje een deur van uit diagonale hoeken dan zie je dat de maten diagonaal exact het zelfde zijn en dan ga ik uit van een haakse deur
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als de lengte van de diagonalen (afstand van de schuin tegenover elkaar gelegen hoeken) gelijk zijn, dan liggen alle balken haaks.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hartstikke bedankt !

Andere antwoorden (1)

Met de relatie 3, 4 en 5 in de zijden krijg je automatisch een driehoek met een rechte hoek, dat werkt erg nauwkeurig en praktisch. Bij de balken bijvoorbeeld drie en vier eenheden uitzetten. Als je een touwtje van 5 eenheden tussen de merktekens spant staat het touwtje precies strak als de hoek tussen de balken 90 graden is