Zijn er boren die zowel door hout als beton kunnen boren?

Soms wil ik door verschillende lagen heen boren, eerst hout en daarna steen of zelfs beton.
Zijn hier speciale boren voor? Een diamantboor? Waar te koop?
En dan heb ik het echt over diameters van minder als een centimeter, met googlen kom ik alleen hele grote industriele tegen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.6K

Het beste antwoord

Er zijn geen universele boren, elk heeft zijn vorm aangepast aan het materiaal, anders gaat hij er niet zo goed door. Ik gebruik altijd de boor voor beton/steen ook als ik eerst door hout moet. Als je als eerste door hout gaat en je wilt een mooi gat kun je voorzichtig een ondiep gat met een houtboor maken en dan verder met de steenboor gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
grappig. Onbedoeld heb je me toch een ander antwoord gegeven, door de term universele boren te gebruiken.
Toen ik hier op ging googlen kreeg ik wel degelijk resultaten!
zoals: http://www.kruis.nl/artikelen/146215/multiconstruction-universeel-boor.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Moeten we dan een - of een + geven? ;-)