Dat is niet zo te zeggen, dat ligt aan de hoogte en de staat van je kruipruimte en wat je van je isolatie verwacht, er is een verschil tussen isolatie willen omdat je last hebt van koude voeten, of omdat je last hebt van vocht- en/of schimmelproblemen. Ga naar een goed bedrijf en laat je hierover adviseren door hen. Dan weet je zeker dat je een goede keus maakt. Ik heb de vloer laten isoleren met schuimbeton, dat werkt prima bij ons, maar de kans is groot dat jij met ander materiaal een veel beter resultaat boekt. Ga niet over een nacht ijs, laat je goed informeren over isolatie, dan kun je tot de beste keus voor jou komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet niet welke vloer je bedoelt. Ideale vloerisolatie is een kurk(parket)vloer. isoleert geluid en houdt warmte vast en werkt koude tegen. Is het een betonnen vloer in een appartementencomplex dan is isolatiefolie met het hoogste Db- bescherming ( minimaal 27 DB is mijn ervaring, niet perfect maar ongeveer het best haalbare) een redelijke optie, hoewel ook de losse platen zachtboard of ondertapijt een uitstekend resultaatgeven.
Hangt allemaal af van wat er voor toplaag komt: parket, tapijt, zeil, laminaat, tegels. Gaat het over de benedenvloer van een huis, dus boven de kruipruimte, dan zijn er diverse opties en de meningen lopen uiteen wat de beste is.

Best kan zijn best werkend tegen koude, of juist tegen geluid, of de goedkoopste oplossing.