Hoe monteer ik de keukenkastjedeurtjes scharnieren?

Ik heb het keukendeurtje van mijn keukenkastje afgehaald, omdat het te zwaar was voor mij om het op te hangen. Echter nu lukt het mij maar niet om dit deurtjes er weer op te zetten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://huis-en-tuin.infonu.nl/doe-het-zelf/24129-scharnieren-kastdeuren-afstellen.html

Het beste antwoord

Er zijn grofweg twee typen schrnieren:
- In het draaiend stuk aan het deurtje zit èèn schroefje: Haak dit deel over het deel in het kastje en klik het aan de achterkant vast. Met het schroefje kan het scharnier afgesteld worden.
- In het drtaaiend deel zit een schroefje en een sleutelgat: Haak dit deel met het sleutelgat over het schroefje in het vaste deel en draai de schroef vast. Met beide schroefjes kan het scharnier afgesteld worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, het is mij met jouw hulp gelukt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt. met jouw hulp is het mij gelukt.

Andere antwoorden (1)

Als het je alleen niet lukt, omdat het te zwaar is, dan even iemand er bij halen. Eén persoon het deurtje tillen, en de ander de scharnieren sturen, dan lukt het meestal wel.
jc54
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kastje hangt al, echter nu het deurtje er weer op monteren, maar hoe?