kun je een verfspuit met boven of onder beker gebruiken om latex te spuiten?

dus gewoon zo'n pistool wat ze gebruiken bij het spuiten van een auto.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Nee dat kan niet daar je autolak waterdun moet maken zodat deze door de spuitopening komt. Als je hetzelfde met latex gaat doen is er totaal geen dekking meer over en is het meer water dan latex. Bovendien is dit slecht voor de spuit daar deze door de inhoudsstoffen van de latex inwendig gaat roesten.
Latex kan je wel spuiten met een speciale installatie waar je een emmer latex onder plaatst die op de dikte van yoghurt is en onder een hoge druk verspoten word.
Zo'n installatie kan je soms wel eens huren in een bouwmarkt, maar je moet ervaring hebben om hiermee om te kunnen gaan.

Toegevoegd na 7 minuten:
Zo'n installatie als op de foto bedoel ik dus..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
burgos
10 jaar geleden
Dat is nog eens een antwoord++
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wel een proffesionele installatie die ik gebruik voor de grote werken.Er zijn veel kleinere toestellen, met pot die voor de gewone man véél gemakkelijker te bedienen valt.Dit is airless.Als je kan afplakken en afdekken, zijn er toestellen, die met aanzuigvoeding werken(airmix) maar geeft wel wat nevel.Juiste viscositeit, spuitopening, druk etc. zijn de voorwaarden om goed werk te leveren.Eigenlijk is het vakwerk.Het gevaar van hogedruk spuiten is in handen van een leek héél reeel.Als het een gewoon werk betreft kun je beter borstel en rol gebruiken.