hoe kan ik een nieuw (dubbel) stopcontact aanleggen?

Toen wij de zolder gingen verbouwen (twee dakkapellen/ twee slaapkamers) vond mijn vriend het niet nodig een extra stopcontact aan te leggen maar ik merk gewoon dat we het echt te kort komen:(:(:(:(

Hoe kan ik dit (als het überhaupt kan) nog aanleggen?

(ik kan draden achter de zolderluiken door van die buizen laten lopen die je daar voor hebt, maar alle stroomdraden zijn door de (nieuwe) muren getrokken.....moet ik nu dan dus de muur slopen en op zoek gaan?
Kan ik dit zelf of moet ik dit laten doen? (is het erg ingewikkeld?)

Ik hoop dat er een andere manier (dan muren slopen) voor is, ik zal het denk ik stiekem moeten doen want hij wil een stekkerdoos neerleggen wat ik onverantwoord (en onhandig en lelijk) vind op de kamer van een kindje van net 2.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

En stekkerdoos is niet perse onverantwoord, zeker niet meer onverantwoord dan een stopcontact. Je zult ze allebei moeten beveiligen met vingerplaatjes.

Met kabelgootjes en een opbouwstopcontact kom je een heel eind en ziet het er netjes uit. Je hoeft niets te slopen en iedereen die een klein beetje handig is kan dit.

Toegevoegd na 5 minuten:
Laat je informeren bij een bouwmarkt. Je steekt dus een stekker in je bestaande stopcontact, je koopt een snoer van de lengte die jij wilt en je legt een opbouwstopcontact aan. Afwerken met kabelgootjes.

Toegevoegd na 6 minuten:
Dus je steekt de stekker in je huidige stopcontact, je koopt snoer van precies de goede lengte. Opbouwstopcontact op de muur schroeven en afwerken met kabelgootjes en natuurlijk vingerplaatjes.

Toegevoegd na 7 minuten:
Sorry, ik dacht dat het misging, mijn hele aanvulling was weg maar opeens stond die er alsnog, dus nu dubbel (en wel vijf foto's).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dank je wel voor je antwoord.
ik wilde op zich ( vergat ik er alleen bij te zeggen) graag een inbouw stopcontact en dan de draden door de muur (gipsplaten) of achter mijn luiken laten lopen.
heb je daar ook misschien ideeen voor???

Andere antwoorden (1)

Hoe sluit hij de stekkerdoos aan als er geen stopcontact is? En als dat er wel is, vervang je die eenvoudig door een dubbele of zelfs een met 4 aansluitingen.

En aangenomen dat er uberhaupt stroom op zolder is kun je altijd nog draden trekken door flexibele buizen die je achter de zolderafwerking wegwerkt.

Het is lastig te beoordelen wat wel en niet kan als je jouw huis niet kent, maar als je het zelf niet ziet zitten kun je altijd nog een elektricien inschakelen.
paulus811