Het beste kun je naar een auto materialen zaak gaan en daar een spuitbus halen speciaal geschikt voor vinyl want met een kwast ofzo gaat dat niet lukken maar met een spuitbus wel deze spuitbussen zijn speciaal voor vinyl er zit een soort weekmaker ofzo in waardoor de verf flexibel blijft anders zou het als het droog is er zo weer af brokkelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vinyl is gewoon niet geschikt om te verven, en schuren gaat hem al helemaal niet worden ivm met de toplaag die erop zit, krijg je alleen maar krassen erop.

Toegevoegd na 5 minuten:
dus zal de verf niet houden en er van afklappen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan informeren bij een winkel die verf verkoopt. Er zijn primers (grondverf) die op de meeste kunststof materialen houden. Daarna kan je ze lakken (glans of mat of een mix ervan). Een andere mogelijkheid is de rolgordijnen eerst puntsgewijs te beplakken met bvb kreukvrij papier (of juist kreukbaar voor een fraai krakkelé effekt) en het dan te beschilderen als het wit is en die kleur niet bevalt. Textielverf zal vermoedelijk niet houden.