Is het zelf zandstralen op hout gevaarlijk? Op ijzer is het gevaarlijk zegt men,maar op hout blijft dat hetzelfde ?Wat brengt het gevaar?

Ik wil een houten schutting zandstralen en opnieuw van een olie laag voorzien!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Stralen hoeft helemaal niet gevaarlijk te zijn, als je maar goed materiaal en goede beschermingsmiddelen gebruikt.

Via de link kom je bij een bedrijf, dat door heel Nederland straalapparatuur verhuurd. Als je wilt kun je zelfs een compleet ingerichte bestelbus huren, met hierin alles, dat je nodig hebt voor je straalproject.

Denk bij de klus trouwens wel om het milieu. De afgestraalde verf en de vervuilde grit/ zand mag niet in het milieu terecht komen.
AlphaLimaSierra