Welke transparante hoogglans lak voor beschilderd skateboard?

Ik heb een skateboard (eerst schoongekrabt tot op het hout) beschilderd. Ik heb dit gedaan met een combinatie van witte grondverf (op terpentinebasis) en acryl verf van Talens. Beide verfsoorten zijn nu zichtbaar. Ik wil dit nu mooi transparant aflakken voor bescherming en om het geheel mooi glanzend te krijgen (hoogglans). De vraag is alleen: welke lak moet ik hiervoor gebruiken, omdat het over 2 verschillende soorten verf gaat.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (1)

Een zeer stevige lak is deze welken men gebruikt in de pleziervaart.
Dat is een 2-componenten epoxy lak, wel een beetje duur maar zeer slijt- en krasvast.

Toegevoegd na 11 uur:
Ik heb een nog beter alternatief gevonden voor uw toepassing, namelijk yacht vernis van Linitop, dat is verkrijgbaar in 0,25 L en kost rond de € 10.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat het om een klein oppervlak gaat kan u beter eens zien in Brico of Gamma naar een hoogglans meubellak, die zijn verkrijgbaar in 1/2 L bussen. Dat kost +/- € 15.
Daar kan u dan 2 lagen van aanbrengen en dat zal voldoen voor uw toepassing.
escape
10 jaar geleden
Min één. Dit antwoord geeft in het geheel geen oplossing.
De 2 componentenlak kan niet over een andere verflaag worden aangebracht.
Verder is het een fabeltje dat jachtlak hard is. Integendeel, het blijft zacht om niet te barsten bij het werken van het hout.
Je moet eerder denken aan parketlak voor dit doel.