De schilder heeft verf op de knop van de radiotor gemorst en die is inmiddels ingedroogd. Hoe kan ik de verf het beste verwijderen?

Radiator, verf, morsen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (3)

Eraf krabben met een krabbertje (bv waarmee je ook swinters je autoruiten mee krabt, of een schroevendraaier)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ voor het krabben, maar wel met iets dat niet al te hard is, bijvoorbeeld met je nagel of met een houten knijper.
Het moet een zachter materiaal zijn dan de knop, anders kan je krassen krijgen.
Dat ligt aan de soort verf. Indien het acrylverf is zou het wellicht met water kunnen, Indien het een lak achtige verf is wellicht iets van aceton, of terpentine. Ook bestaan er nog agressivere afbijtmiddelen, echter moet je daar heel voorzichtig mee zijn. Want die halen bij teveel gebruik ook de radiator verf laag weg. Indien dit niet helpt wellicht de droge druppel met iets van een scherp stanleymes wegkrabben.

Toegevoegd na 33 minuten:
Ik zie nu net pas dat het op de knop is, Is het dan niet gewoon verstandiger om een nieuwe knop te kopen, Ben je wellicht voor €5,- , en 2 minuten werk klaar.
Frimu2
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Opgedroogde latexverf is niets minder dan een soort rubberlaagje en kan dus nooit met water verwijderd worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord maar een nieuwe knop plaatsen lukt mij niet.
De schilder moet toch weten wat voor verf hij gesmost heeft en zou het er eigenlijk zelf moeten vanaf halen.
Op de pot verf staat altijd vermeld met welk product u het schildergerei moet mee zuiver maken, water of white spirit.
GEEN te sterke producten gebruiken zoals aceton want dat kan uw plastic aantasten en ook niet krabben want ook dat zal in de plastic krassen achterlaten.