Kun je linoleum met blanke lak behandelen?

Ik wil een oude doffe marmoleumvloer een beetje fatsoeneren.
Bij kantoren en scholen gebruiken ze soms een coating. Ik zoek iets dergelijks voor thuis.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Een eenvoudige methode om een oudere Marmoleum en Novilon te onderhouden, maar ook voor de renovatie van vloeren met gebruikssporen en waarvan de finish moet worden vernieuwd. Het is ook mogelijk om een nieuwe Marmoleum met Topshield en Novilon met Diamond Seal hiermee te onderhouden. Door het gebruik van Polish zal een fraaie zijdeglans ontstaan.

http://www.vloeronderhoudonline.nl/a-23511053/linoleum-marmoleum/forbo-polisch/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, dit advies kreeg ik inmiddels ook van de producent van het marmoleum. Ik ga het proberen!

Andere antwoorden (1)

Daar linoleum flexibel is , is lak niet geschikt dit kan dan gaan kraken/breken/scheuren. Er bestaan wel een soort waxen, bij mij schiet het professionele goedje Dopomat Secur van Kiehl, door mijn hoofd, dit word gebruikt om gymzalen te onderhouden.
Frimu2