Waar mee kan ik staal doorzagen?

Hoi,
ik vroeg me af of het mogelijk is om staal door te zagen, en zoja waarmee/hoe dan.

Ik weet trouwens niet zeker of het staal is, maar ik bedoel in ieder geval dit product: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70224822/#/90217972

Kan ik dat doorzagen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
39K

Antwoorden (3)

Dat is ijzer en dat zaag je met een ijzerzaag.

Staal is ook met een goeie ijzerzaag te zagen, maar als het wat dikker wordt is bijvoorbeeld een haakse slijptol een stuk sneller.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je gebruikt inderdaad een metaalzaag maar je hebt een zaagblad nodig met de juiste zaagtanden, even bij de aanschaf in de winkel hulp vragen bij het kiezen van het juiste zaagblad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die poten zijn gemaakt van wat de smid 'pisbakkenstaal' noemt, dat niet erg hard is.
Buis is lastig te zagen, gebruik een goede bi-metal zaag met 24 tanden per inch (TPI) in een stevige beugel. Zet de poot goed vast.
Echt recht zagen is erg moeilijk, koop ook een halfronde vijl om de poot recht af te werken.