Kan je elk gaspatroon gebruiken in een gasbrander voor hardsolderen?

Het wordt mijn eerste keer hardsolderen, hiervoor heb ik een gasbrander gekocht. Ik wil graag weten of je alle soorten gaspatronen (zelfs van de camping brander) kan gebruiken voor een gasbrander.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom heb je deze brander gekocht? Je had beter de campingaz soldeerbrander kunnen kopen. Daar kan je alle merken gastankjes van gebruiken voor hardsolderen. Ik zou deze omruilen als je deze nog niet gebruikt hebt en omruilen voor een campingaz soldeerbrander. Op deze zal je waarschijnlijk alleen de (dure) eigen merk tankjes moeten gebruiken voor je veiligheid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kan hem nog terug brengen. Dan zal ik jou advies opvolgen en de campingaz soldeerbrander aanschaffen. Bedankt!

Het beste antwoord

De brander, die je laat zien werkt alleen op Rothenberger patronen. Die zijn niet overal te koop, ik kom ze bij Bouwmaat tegen. Wil je echt goed hardsolderen, koop dan een set van Rothenberger, die op MAPP gas werkt, ook te koop bij Bouwmaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Die kleine bombonnetjes met campingaz kan u daar niet voor gebruiken want zo te zien is de aansluiting totaal anders.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor de brander die is afgebeeld kan je ook voldoende gaspatronen krijgen.

Elke butaangas houder van die formaat past op die brander, persoonlijk vind ik hem fijner werken dan die van campingaz.

Laatst deze patronen nog gezien bij action, zijn dan blauwe houders.

Toegevoegd na 1 minuut:
Die van campingaz zijn niet te gebruiken.