Wordt egaliseermiddel net zo hard als beton?

Ik heb een paar zakken egaliseermiddel voor buiten over (kerakoll) en ik wil een stukje zandgrond betegelen, en nu dacht ik kan ik niet in plaats van eerst beton gelijk een paar centimeter egaliseermiddel storten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik zou die niet uitstorten als een dunne laag want die zal breken maar eerder droog vermengen met het zand, op die manier zal uw zandbed een stevige massa gaan vormen door het vocht welke in de grond zit, dus geen water toevoegen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zou ik niet doen want als die laag egaline dat uitgehard is zullen uw steentjes er gewoon bovenop liggen.
U kan beter uw zandlaag perfect vlak leggen, daar dan uw steentjes op en als dat volledig klaar is met water begieten zodat zand/egaline goed aan uw steentjes gaat kleven en een stevig geheel zal vormen.
Niet overvloedig sproeien dat de cement niet uitspoelt.