Welke dikte en vorm profiel moet ik voor deze constructie gebruiken?

Dit word een onderstel,
In elke hoek zit een bok wiel,

Precies op het midden punt van het onderstel,
Komt ongeveer 300kg max,

Hoe dik en welk profiel vorm moet ik gebruiken,

Trouwens afmeting zijn ongeveer 140 x 70cm

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welk materiaal wil je gebruiken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Staal/ijzer

Het beste antwoord

Neem wat praktisch is, waar je aan kan komen en eventueel mooi is.
Ik zou een koker profiel nemen.

Weet je al hoe je de wielen gaat bevestigen?
Iets dikker materiaal is hiervoor waarschijnlijk handiger, ook is dat makkelijker te lassen.

Als gewicht geen probleem is neem je bijvoorbeeld 40mm koker van 3 mm dik.
Dat weegt ongeveer 3 kg per meter en je hebt bijna 5 meter nodig, dus 15 kg.
Dat kan veel meer dan 150kg hebben op die lengte.

Toegevoegd na 11 minuten:
Als je een stukje extra koker neemt, dat precies in de koker past die je gaat gebruiken kan je sterke verbindingen maken. Niet echt nodig maar wel leuk/mooi.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zou een h- profiel gebruiken met een u-profiel als middenbalk. De dikte hangt af van het gebruikte materiaal en wat er op komt. Vraag hiervoor een constructeur