Hoe maak je dit rek?

Hoe maak je dit rek? Zie: http://ana-white.com/2010/09/closet-storage

Ik zie zeer weinig schroeven. Hoe maak je dit goed aan elkaar vast? Hoe bevestig je dit goed aan een deur?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

De maker van het rek, Maira Nellis, geeft in een bericht op de site aan, dat ze voor de bevestiging vier schroeven heeft gebruikt, waarvan er twee bovenaan zitten en twee onderaan. Ook geeft ze aan dat de deur hol is. Verder heeft ze "L-brackets" gebruikt (ik weet even de vertaling daarvan niet). Dit is haar bericht:

"Hi, I'm the original poster,

Hi, I'm the original poster, but I can't get into my account, so I'm posting from another account.

To all of you asking about the specs, I built it according to this plan, except I added an extra bar across each shelf to hold items in better (you'll see the original plan has one bar across each shelf, mine has two): http://ana-white.com/2010/08/behind-closet-doors.html

My closet door is hollow and I attached it with two wood screws at the top and bottom (you can see the two black screws at the top if you look closely). I also used L-brackets at the bottom to support the entire thing and screwed the L-brackets straight into the door."

Toegevoegd na 22 minuten:
Ze geeft ook nog aan dat zij de kast volgens de instructies van deze site http://ana-white.com/2010/08/behind-closet-doors.html heeft gemaakt (met een paar aanpassingen naar haar eigen idee).
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het ziet eruit of het hele rek verlijmd is met deuvels. Zo krijg je dus een rek zonder schroeven. Dit is echter wel tijdrovend. Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om het gewoon te schroeven, evt. met lijm voor betere houvast. Je kunt de schroeven ook laten verzinken en dan het gat opvullen en glad schuren. Als je het rek lakt zie je daar niks meer van.
Overigens zie ik voor de ophanging aan de deur wel schroeven zitten. Bovenin zit bijv een lat achterlangs waar twee schroeven in de deur zitten. Op jouw plaatje zie je dat niet, maar op het volgende plaatje van de site "finished product" zie je het duidelijk zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik denk zelfs steviger. Omdat bij een gewone lijmverbinding alleen de lijm voor houvast zorgt. En bij een schroefverbinding met wat lijm heb je ook nog de schroefverbinding erbij.
Antoni
11 jaar geleden
Volgens de teksten bij de tekeningen op deze site http://ana-white.com/2010/08/behind-closet-doors.html heeft de eerste bouwer van deze kast, Ana White, voor het bevestigen van de planken "pocket hole screws" gebruikt (ik weet de vertaling niet), maar zij geeft aan dat anderen ook "2'' screws counter sunk from the outside" kunnen toepassen: http://ana-white.com/sites/default/files/grace-closet-doors-9.jpg Verder ze heeft ook lijm gebruikt. Je antwoord komt dus aardig overeen met de instructies van de eerste bouwer!