Hoe bewaar je constructielijm het beste?

Ik vind het fantastisch spul. Maar ik gebruik het heel weinig. Heb dus net een nieuw klein flesje gekocht, maar hoe kan ik het nu het beste bewaren. Zodat het niet uitgedroogd en vastgelijmd zit als ik het de volgende keer nodig heb.

Secondelijm bewaar ik in de koelkast. Dat schijnt het beste te zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt niet alleen afhankelijk van hoe je het bewaar. Zit ook een houdbaarheidsdatum aan:
Opslag en stabiliteit
Koel, droog en vorstvrij bewaren in gesloten verpakking.
Houdbaarheid 12 maanden, aangebroken verpakking is beperkt houdbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou dat is dan ook zonde. Een klein flesje voor een paar druppeltjes. Waarom is dit niet in een tube te verkrijgen?

Het beste antwoord

Hoi gdanonym ,

Na gebruik moet je het flesje koel en donker bewaren,maar het belangrijkste is : zet het flesje ondersteboven ,zo kan de opening niet uitdrogen.

Succes ermee
Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Constructielijm hard uit d.m.v. zuurstof en luchtvochtigheid. Als je een fles(je) opent moet je het binnen 1 week gebruiken. Na ca. 1 week wordt het stroperig en gaat de uitharding door. Dit komt omdat er zuurstof in het flesje is gekomen toen je er iets uit gehaald hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij gebruiken dat ook en altijd weer dat probleem dat het uitdroogd en de opening dicht gaat zitten.
Op de kop zetten en dan,af en toe de dop eraf en doorprikken met een staafje of lange spijker.
Wat ik net zit te bedenken,is dat als je het op de kop zet in een glas water dan zou er ook geen lucht bij mogen komen.
Alleen het water op peil houden..