Hoe kun je een geoliede parketvloer weer mooi krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
crispy
11 jaar geleden
Wat is er dan niet mooi aan een geoliede parketvloer? Ik zou er niets aan doen, misschien een beetje opwrijven met olie.

Antwoorden (1)

Gewoon weer in de olie zetten,als je denkt dat het niet mooi genoeg wordt,
dan moet je aan de slag.
Schuur het hele parket lichtjes op met fijn schuur papier,en dan weer in de olie.
Wel een heel werk hoor,en dan zou ik in iedergeval een schuurmachine gebruiken.
Maar is dat wel echt nodig?alleen al lekker in de olie zetten daar knapt het al geweldig
van op.
burgos
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kaal geworden plekken kleuren anders op, als je er weer olie op doet, dan de rest van het parket. Parket heeft meestal een houten toplaag van een paar millimeter dus dat kan je inderdaad prima schuren en daarna opnieuw oliën.Goed antwoord +.