Hoe vlak moet de vloer zijn om laminaat te leggen i.c.m. vloerverwarming?

Na het leggen van de vloerverwarming zijn de sleuven met flexibele tegellijm dicht gesmeerd. Dit ging wat inkrimpen (bekend bij dit product). Een winkel gaat bij ons de laminaat erin liggen en deze vond de vloer niet vlak genoeg. We hebben daarna de vloer behandeld met een egalisatie mortel maar nu zien we nog de leidingen van de verwarming. Winkel is weer langs geweest en vindt het nog steeds niet voldoende. De aannemer die dit werk gedaan heeft vindt het goed zo! Er zitten niet hele kuilen in de vloer maar als je er met je vinger langs gaat voel je wel een verschil. Iemand ervaringen? Moet de vloer volledig vlak zijn? Iemand ook eens flexibele lijm gebruikt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ dit is juist, de beide partijen confronteren werkt altijd.
Evenwel een opmerking, als het echt maar zeer kleine verschillen zijn kan die steeds opgevangen worden met een onderlaag.

Antwoorden (1)

Nogal afhankelijk van wat er precies op komt.

In jouw geval: zo vlak als dat de legger het wilt hebben.
Ideaal zou zijn als de aannemer en de legger tegelijk komen kijken en overleggen.
(je kan je parket natuurlijk altijd door iemand anders laten leggen)

Gleuven zijn niet eens zo erg, zolang er maar geen bobbels zijn.
Als de vloer goed vlak was, kan je zelf parket leggen zonder de gleuven op te vullen, dat is alleen niet handig wat betreft de warmteoverdracht.

Toegevoegd na 2 minuten:
*zelf=zelfs