hoe poederende muurverf vastzetten?

hoe kan ik een muur voorstrijken zodat die niet meer poedert,
Volgens mij heeft de vorige eigenaar veegvaste verf gebruikt,

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haarlak?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het echt veegvast ? Je natte hand wordt dan wit als je erover veegt. Als dat zo is, eerst afwassen, drogen laten en de overgebleven kalk met fixeermiddel behandelen. Hierna kun je verder met latex.

Het beste antwoord

Als er alleen veegvast op zit dan moet je het eerst goed afwassen met water tot dat het meeste veegvast is verwijderd,regelmatig schoon water pakken. Dan de muur voorstrijken met een fixeermiddel en een dag laten drogen,dan kun je de muur afwerken met een product naar jou keuze.

Zit er nog een laag latex over de veegvast heen,dan kun je het beste de muur een stukje nat maken met een spons en dan de latex afsteken met een steekmes,en na wassen met schoon water. Als je alles hebt afgestoken de muur voorstrijken met een fixeermiddel. De muren zullen wel beschadigen door het afsteken dus hier zul je wel wat mee moeten doen.

Het voorstrijken is het makkelijkst te doen met een blokwitter,dit spettert niet zo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Daar is helaas helemaal niets voor, je zal de veegvast er helemaal moeten afkrabben en de wand opnieuw moeten latexen, of behangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zult de veegvast zoveel mogelijk moeten wegsteken en na wassen met een grote spons en met zoveel mogelijk water.Water zoveel mogelijk verversen zodat je dan niet de oude veegvast verspreid.Vervolgens zal je de muur moeten voorstrijken met een product als Alabastine Voorstrijk Hechtgrond.Op die manier worden de laatste achtergebleven restjes veegvast gefixeerd(lees vastgezet).Daarna kan je de muur afwerken zoals jij wilt d.m.v met latex of behang of zoals jij wenst.
PS:witkalk is hetzelfde als veegvast