Er zit een gat in mijn (laminaat) vloer. Wat kan ik het beste doen?

Hoe moet ik dit aanpakken, hoe kan ik dit het beste maken? Het is een huurhuis, waarvoor ik borg heb betaald. Ik denk niet dat ik mijn borg volledig terug krijg als ik het huis zo oplever? Het gat is ongeveer 2cm2.
Zie foto en ook video. Een reparatie zoals op de video kost alleen aan voorrijkosten al een fortuin.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.2K

Het beste antwoord

Alabastine heeft speciale laminaat vuller. Dit repareert gaatjes en scheurtjes zo onzichtbaar en kleurecht mogelijk. Is verkrijgbaar in 6 kleuren die ook onderling te mengen zijn tot dé gewenste kleur.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Probeer of je bij de bouwmarkt, of vloerenspecialist een stalenboekje of iets dergelijks kan lenen, zoek uit welke kleur er goed lijkt op je laminaatvloer en koop van die, 1 pakket, vervang de plank.

Toegevoegd na 1 minuut:
Let er ook op dat het motief gelijk is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan alleen als de vloer niet gelijmd is (dus kliklaminaat).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat klopt Pelle, al zijn er wel mogelijkheden een gelijmde plank los te krijgen, maar dat is voor een huis- en tuinklusser bijna niet te doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan inderdaad altijd, dus ook als ie gelijmd is, alleen is het dan iets meer en iets lastiger, maar goed te doen als je een beetje geduldig bent. Als je maar een plank hebt die precies hetzelfde is.
Via jouw filpje kom je bij deze (bron1)
Bij de lidl en aldi hebben ze die setjes af en toe, maar je zal ze vast ook in de bouwmarkt en speciaalzaak kunnen vinden.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je durft kan je het ingedrukte deel los snijden, eruit wippen, opvullen met wat houtlijm of iets anders in de goeie kleur en dan het stukje er weer inleggen.
Dan zie je er al een stuk minder van.

Toegevoegd na 6 minuten:
Dit is volgens mij nogal goedkoop laminaat, even opletten wat er langs de weg en in grofvuil containers ligt, je zal dit snel tegenkomen en dan kan je het gat mooi maken en er een perfect stukje voor maken.
(eventueel op marktplaats zoeken)