Hoe/waar kom ik aan een stroomverbruikmeter?

Ik heb wel eens gelezen cq gezien dat er stroomverbruik meters op de markt zijn. Dan bedoel ik echt een unitje die je in het stopcontact kan doen en dan digitaal aangeeft wat je huidige stroomverbruik is. Ik kan het maar niet vinden, wie wel?

Toegevoegd na 16 minuten:
ik bedoel niet zoiets als dit http://www.shop4home.nl/bmz_cache/8/878c485dfb599bb794ee3dd4c6f6d6dc.image.300x166.jpg. er was er ook ooit 1 die uitgegeven werd door ik dacht een energiemaatschappij.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Beetje vreemd toch, in je meterkast zit al een stroomverbruik meter ?
14 jaar geleden
capthavoc
14 jaar geleden
Je bedoelt dus niet het totaal gebruik maar de piek momenten ?
misschien kan je dat beter naar wattmeter zoeken

http://en.wikipedia.org/wiki/Kill_A_Watt

Andere antwoorden (6)

Laatste waren ze te koop bij de Aldi... Het kunnen kleine doosjes zijn met aan een kant een mannetjes stekker en aan de andere kant een vrouwtjesstekker... Steek je een normale mannetjesstekker van een apparaat erin, dan het het display van de verbruiksmeter het verbruik laten zien...

Nieuw of tweedehands, zie link bijvoorbeeld...

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1176560/12
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De metertjes die je beschrijft, meten alleen het daadwerkelijke stroomverbruik van alles wat "achter" dat metertje zit.

Doe je het metertje in een stopcontact, en sluit je er vervolgens je televisie op aan, dan meet je wat jouw televisie verbruikt. Wat je computer verbruikt wordt niet gemeten, want die zit niet op het metertje aangesloten.

Wat je beschrijft in je reactie op het antwoord van XiniX, is een meter die het totale stroomverbruik van je hele huis meet. Zo'n meter heb je al: die zit in je meterkast.

De meter in je meterkast bevat een telwerk dat het totale aantal kilowattuur (kWu of kWh) aangeeft dat is verbruikt sinds de meter werd gemaakt.

Wil je dus weten hoeveel stroom je hele huishouden in 24 uur verbruikt, dan doe je dat als volgt:

1.  Lees de stand van de elektriciteitsmeter af, bijvoorbeeld om 21:00. Schrijf die stand op.

2.  Lees de volgende dag op hetzelfde tijdstip (dus weer om 21:00) nogmaals de stand van je elektriciteitsmeter af. Schrijf ook die stand op.

3.  Trek beide standen van elkaar af. Het resultaat is het aantal kWu dat jouw hele huishouden in die 24 uur heeft verbruikt.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het verschil met de standaard meter en de Wattcher van mijn antwoord is dat de Wattcher direct inzicht geeft. Als je een apparaat aan of uit zet zie je dat direct op het metertje. En in sommige huizen is het gewoon lastig om bij de meter zelf te komen. Dat hebben wij hier ook, dat ding zit in een kast die weer in een kast zit :s
Cryofiel
14 jaar geleden
Ah, ik snap het. Mijn elektriciteitsmeter zit in een goed toegankelijke kast, op ooghoogte. Prima af te lezen dus. Dus Wattcher kende ik niet. Interessant hoe zo'n ding werkt! Maar hij kost meer dan € 100 - dat vind ik veel te veel, zeker aangezien mijn elektriciteitskosten negatief zijn (vanwege de belastingteruggave, of hoe die correctie mag heten).
vanaf morgen weer in de aanbieding bij lidl.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een beetje bouwmarkt heeft ze ook.
14 jaar geleden
wij kunnen er tegen betaling van 5 euro 1 lenen een week lang bij onze plaatselijke electrozaak
dit is wel een proffesionele meter
die van de aldi dat is natte vinger werk ik heb er ook 1 gehad
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Conrad, webwinkel daar vindt je ze.