Hoe komt het dat mijn warmwater kraan steeds koud word als ik hem opendraai en ik moet hem steeds verder opendraaien om warm water te ouden/krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K
Amadea
11 jaar geleden
Het lijkt mij dat er dan te weinig druk op staat. Heeft dat niet met het expansievat te maken?
Cryofiel
11 jaar geleden
Het expansievat reguleert de druk in de CV-installatie, niet in de warmwaterinstallatie - die, ook in geval van een combiketel, separaat is van het CV-circuit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het een thermostaatkraan? Ik had hetzelfde, en toen bleek het binnenwerk vol kalk te zitten. Schoongemaakt en het werd een stuk beter!

Het beste antwoord

Het heeft met verschillende factoren te maken.De verwarming voor het water start na het stromen van het water door de flowmeter( sensor) Naargelang de afgestelde temperatuur zal de verwarming sterker worden en of de doorstroming verminderd worden.Met een simpel doorstroomverwarming zal je zelf het debiet aan de kraan moeten regelen wil je de maximum temperatuur halen.De ene verwarmer is de andere niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je voor de info

Andere antwoorden (1)

Heb je al gekeken of de CV ketel nog voldoende gevuld is? En of de druk hoog genoeg is? Als er te weinig druk is of de ketel is bijna leeg kan dat ook invloed hebben op de warmte van het water.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Een te lage druk kan invloed hebben op de temperatuur van het water in de radiatoren. Niet op de temperatuur van het wame kraanwater: dat zijn twee gescheiden circuits (gelukkig maar).
Amadea
11 jaar geleden
Toch is het zo dat toen mijn oude, ouderwetse, ketel het bijna begeven had er ook geen lekker warm douchewater meer kwam. Nu met de nieuwe HR-ketel is het altijd een aangename temperatuur. Als vraagsteller nog een oude ketel heeft zou het denk ik toch daardoor kunnen komen.
Cryofiel
11 jaar geleden
Hmm, ik ben niet zo heel goed thuis in de werking van oudere modellen. Zou het probleem bij jouw ketel niet gewoon kunnen zijn veroorzaakt doordat de ketel sowieso bijna op was? Dus dat het niet aan een te lage druk in het CV-circuit lag, maar aan het feit dat de ketel op het punt van instorten stond?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het betreft een keukenboiler die in een keukenkastje staat. Het staat dus los van de CV.
Amadea
11 jaar geleden
Is wel zo slim om de vraag met die relevante toelichting uit te breiden, Jos Boer!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prima antwoord:
Het water van een HR-CV-installatie warmt het drinkwater op via een warmtewisselaar.
Is de druk van het CV-water te laag, dan gaat dit niet goed, meestal stopt het verwarmen van drinkwater dan helemaal, omdat er een beveiliging op zit. plaatje:
http://www.google.nl/imgres?q=combi+ketel&um=1&hl=nl&safe=off&sa=N&tbo=d&biw=1173&bih=830&tbm=isch&tbnid=GYB3deOO61BnKM:&imgrefurl=http://www.atho.nl/ketelselectie-&docid=0KE3idug3lnj0M&imgurl=http://www.atho.nl/images/uploads/combi-ketel.jpg&w=255&h=401&ei=PDoFUZ2XCrCb1AX0hIDQDw&zoom=1&iact=hc&vpx=735&vpy=123&dur=979&hovh=282&hovw=179&tx=105&ty=155&sig=113158958478190024212&page=1&tbnh=138&tbnw=88&start=0&ndsp=31&ved=1t:429,r:5,s:0,i:98