hoe ziet een installatie cv combi-ketel erin praktijk uit ?

Ik wil een combi CV-ketel nieuw laten installeren, ivm de plaatsing wil ik graag weten hoe de gemiddelde buizen etc structuur eruit ziet van een compacte Combi ketel. In praktijk dus niet een strak plaatje van de perfecte installatie in de ideale situatie
En hoe ziet de buizen structuur eruit van de verdeelblokken en onderblokken van de radiatoren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Aan de cv ketel komen 6 leidingen,
Gas 22of15 mm afvoer32 of 40 mm
2xCv 22of 28 mm. 2xWater 15 mm
Er komen dan nog wat dingen bij zoals inlaatcombinatie, expansievat,
Vul/aftap voor cv.
Evt wasmachinekraan voor het vullen
Soms nog afsluiters in de cv.
Aan de bovenkant komen 2 pijpen 80 mm voor rookgas en tenslotte de stekker en thermostaatdraad.
Of het er mooi en strak uitziet na de instalatie hangt er een beetje van af hoe leuk de monteur zijn werk vind!
Onderblokken voor een radiator hebben meestal 2 aansluitingen aan de onderkant en 1 naar boven en een waarmee hij in de radiator is gedraaid!
Hoop dat je wat aan hebt!