Ik wil zulke houten deurtjes verven (zie foto) hoe doe ik dit stap voor stap?

Ik wil het graag in 1 witte kleur hebben zonder die donkere nerven. Ik ben echt een leek dus graag jip en janneke taal.
Op internet vind ik verschillende en onduidelijk informatie.
Als er meerdere opties zijn, graag de goedkoopste ;)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Het geheel goed ontvetten met een ontvetter.

Alles goed schuren daarna in de witte grondverf zetten.

Als laatste alles netjes aflakken met lak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! Grondverf en lak hoeft maar 1x toch?
En kun je dit ook doen met houten kozijnen en deuren? Ook als die niet van die nerven hebben?
Dankjewel :)
Omdat je keukendeurtje veel beet pakt zou ik geen verf op waterbasis nemen
In grote lijnen is de volgorde zo
knopjes demonteren
ontvetten
licht schuren
stofvrij maken
primer of grondverf
licht en fijn schuren
ontvetten
stofvrij maken
grondlak
licht en fijn schuren
ontvetten
stofvrij maken
lakverf

Toegevoegd na 8 uur:
De oude verf (Alkyd) is relatief sterker dan Acryl
En kan Alkyd over Acryl : Ja
en kan Acryl over Alkyd : Ja
mits je de goeie handelingen doet.
(zie bron)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is het verschil tussen grondverf en grondlak? Kan ik niet alleen af met grondverf en daarna lak? (dit ivm de kosten eigenlijk)
Dankje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Grondverf zorgt ervoor dat de uiteindelijke lak beter hecht, ik denk dat Wim met grondlak bedoeld, de eerste laag, Laat wel eerst uitzoeken van welk materiaal je kastje is, want kunststof kan opblazen tijdens het drogen van de verf. Koop ook voor keukenkastjes goede verf en geen huismerk, kwaliteitsverf verft makkelijker en hecht beter. Er zijn bij de doe het zelf zaken volop akties rond de feestdagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil inderdaad ook wel kwaliteitsverf halen, daar bezuinig ik niet op. Maar als ik het goed begrijp kan ik dus gewoon grondverf gebruiken, maar dan twee lagen? Het kastje is van hout.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, grondlak word eigenlijk niet zoveel meer gebruikt.
Dus als je 2 keer gegrond heb en je ben tevreden over de dekking
dan kan je gaan aflakken
En je moet niet vergeten dat schuren natuurlijk 2 functies heeft,
ten eerste om het oppervlak netjes glad te maken en ten tweede
is het belangrijk voor de hechting van de volgend laag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wim geeft aan geen verf op waterbasis te gebruiken, crea om dat juist wel te doen. Wat is het nadeel als ik het wel op waterbasis neem en wat is het nadeel als ik dit niet doe?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
www.wijzonol.nl › Consument › Advies & Tips
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier is een deurtje makkelijker te demonteren dan een laadje ;) Toch bedankt haha.
Wij gebruiken de onder deurtjes vrij weinig en doen wel alles met de deurknoppen. Deze zijn ook van hout (kleine ronde knopjes met een platte voorkant zegmaar) kan ik deze dan ook op dezelfde manier verven? Zo ja, die slijten dan wel snel denk ik?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke bedankt. Ze zitten simpel vast met een schroefje, dat scheelt.
Dankjewel voor je hulp ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een onjuist idee, dat watergedragen verf minder sterk zou zijn, zelf hen ik er al jaren zeer goede resultaten mee!
Zelfs op een buitendeur, waar iedere dag honden tegen aan springen als ze naar binnen willen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ontvetten, lichtjes schuren, ontvetten en ontstoffen, en twee lagen krasbestendige polyurethaan lak er op met tussen de lagen lichtjes schuren. Snel, goedkoper en het houdt.Spuiten is de beste applicatiemethode, maar dan moet je het gereedschap en de plaats hebben.Watergedragen, solventgedragen, het woord zegt het zelf, gedragen betekent het transporteren van de verf van uit het blik naar het object.Na verdamping van het water of de solvent blijft er, verf over.Let wel, verf is vlug droog maar heeft veel tijd nodig om uit te HARDEN.Beter is de twee komponenten uitvoering, maar daar moet je je wel even over informeren, en kijken f het voor U haalbaar is.Proffesionele schilders, carrossiers hebben daar geen probleem mee.