Welk bindmiddel zit in leem stuc?

Leem als stucmiddel bestaat uit klei, zand en een bindmiddel. Wij zouden het graag zelf maken. Welk bindmiddel moeten we toevoegen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk leem is een mengsel van zand en klei, dat maakt het plakkerig.

Het beste antwoord

Cellulose

Bron:
Duurzaam
Leemfinish is een leemstuc die is samengesteld uit natuurlijke grondstoffen, namelijk leem, klei, zand en soms een natuurlijk bindmiddel zoals cellulose.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat betekent dat praktisch? Naar de bouwmarkt gaan en om een zakje cellulose vragen gaat niet werken lijkt me. Zit het ergens in?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet precies wat het praktisch betekent, Waarschijnlijk is bindmiddel al klei en zand en is cellulose het isolatiemateriaal Cellulose. Deze isolatiematerialen bestaan uit restanten van oude kranten. Ze zijn gekend vanwege hun goede vochtregulerende eigenschap. Al naargelang de toepassing kan het materiaal verkregen worden in vlokken of platen http://www.passiefhuisplatform.be/artikel/isolatiematerialen-een-overzicht?tid=nieuwbouw
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk zelf meer in de richting van een soort behangplaksel op basis van cellulose op dit moment.

Andere antwoorden (1)

verhakseld stro bevat veel cellulose, in leem veel gebruikt als bindmiddel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is meer voor de onderlaag bedoeld. Adobe blokken zijn een mengsel van klei, zand en stro. Maar de afwerklaag niet. Dat zou erg lelijk worden.