waar vind ik een ontwerp voor een salontafel die omvormbaar is tot bed?

Toegevoegd na 1 uur:
salontafel omvormbaar uitklapbed ontwerp

11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bent echt opzoek naar een opvouw bed hè?
Is zo'n verhoogd opblaas bed geen oplossing. Zo een met een motortje?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk eens naar de constructie van caravans...?
liveisgreat
11 jaar geleden
wel ik heb me al halfgek gegoogled, maar bij bedtafel of tafelbed krijg ik altijd zo'n tafel die men rolt naar het bed van bedlegerige mensen.
Een opblaasbed is zeker handig, maar in dit geval wil ik het bed ook af en toe kunnen gebruiken als extra zitbank in mijn kleine ruimte. Zodat er plaats is als ik bezoek heb. Een permanente extra zitbank erbij zou niet lukken, daarvoor is het hier te klein. Voor een eettafel voor bezoek heb ik al een oplossing bedacht : ik maak een grote plank aan de muur die ik naar beneden kan laten en daaronder zet ik mijn side/laptoptafeltje, opvouwbare stoelen heb ik ook al. dus nu nog inbouwkasten en een bed dat ik heel klein kan opvouwen. Is ook handig als ik griep heb of zo, dan kan ik in de woonkamer liggen. en ook mijn dochter komt soms naar hier als ze ziek is, dus dan kan ik het ook gebruiken.
Maar de constructie van caravans...nou. dat is misschien nog wel iets. eens naar een caravanwinkel stappen en doen alsof ik een caravan wil kopen en dan hopelijk eentje zien waarvan het bed opgeklapt kan worden. Helaas kan je die dingen wellicht niet "apart" kopen, dat zou ook al wat zijn. Want ik wil het alleen maar zelf maken omdat ik het niet vind in de handel, tenzij te duur voor wat het is (vaak even duur als een slaapbank, dus dat is m.i. toch wat overdreven).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de caravan die wij hadden hadden we links en rechts een (vaste) bank, in het midden een tafel. Deze konden we verbouwen tot bed doordat de tafel naar beneden kon, de kussens die tegen de rugleuning zaten pasten precies in het 'gat' tussen de banken op de tafel en zo hadden we binnen no-time een extra bed. Kun je niet kijken voor zo'n uitklapbed? Zoals je in films wel eens ziet? Een kast met daarin een opstaand bed. Wil je slapen klap je hem naar beneden, ben je uitgeslapen klap je hem gewoon weer in de kast (voordeel: je hoeft je bed niet op te dekken, haha). Deuren dicht en niemand ziet dat er een bed in zit. Misschien zijn die wel ergens compleet te koop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh ja, hoe de tafel precies in elkaar zat weet ik niet meer, maar je zou de constructie van een strijkplank kunnen gebruiken, als je het zelf wilt maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou toch eens wat anders gaan nadenken. Een salontafel die opklapbaar zou zijn als bed neemt veel te veel plaats in. Wij hebben een heel klein tafeltje aan de kant staan waar we wat op kunnen zetten maar geen echte salontafel. Wat is precies je probleem, waarom wil je een bedmogelijkheid in de woonkamer (als je griep hebt????) heb je maar 1 kamer ofzo? Waarom volstaat een gewone bedbank niet?

Antwoorden (1)

ik denk dat het het makkelijkste is om bij de plaatselijke caravan dealer te gaan kijken.
daar word dit ontwerp als sinds jaaaaren toegepast
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou nee, daar maken ze van een tafelplank 1/3 van een bed. Ik kan niet zeggen dat je nu mag zeggen dat ze daar van een salontafel een bed kunnen maken!