hoe kan ik zelf een opklapbed maken dat omvormbaar is tot poef?

vermits mijn zoektocht niet echt oplevert wat ik zoek , heb ik besloten zelf een opklapbed te maken.
Hiervoor wil ik maken
- een bed van ca. 80 x 190 cm met lattenbodem, dat ik in drie stukken kan plooien. (bv. de voetzijde op het middenstuk en dan de hoofdzijde op beide stukken tegelijk).
- het bed moet uiteraard inklapbare poten hebben
- de poef moet liefst op wieltjes staan en zo klein mogelijk zijn
de hoes van de poef en zo is geen probleem, ik denk aan een afneembare hoes met ingenaaid kussen (zodat alles ook wat zacht zit).
maar hoe maak ik zo een bed? zijn er bv. inklapbare poten te koop? en hoe krijg ik die drie stukken mooi op elkaar geplooid?

Toegevoegd na 4 uur:
ik wil zeker niet op de grond slapen als het bed is open geklapt. dus het ontwerp is een bed met poten die je kan inklappen, geen matrassen die je in drie kan vouwen of dergelijke (en dan op de grond kan uitplooien als logeerbed). Het is voor frequent gebruik.

Toegevoegd na 1 dag:
Omvormbaar tot tafel is ook prima. Het zou trouwens te koop zijn... een salontafel die je kan open vouwen tot bed, maar is nergens te vinden op internet

11 jaar geleden
1.8K
anneliez
11 jaar geleden
als je googled op logeerbed poef dan kom je nogal wat links tegen
http://www.google.nl/#hl=nl&tbo=d&q=logeerbed+poef&revid=211088801&sa=X&ei=-DbHUImVOZCRhQetm4GgBQ&sqi=2&ved=0CLABENUCKAc&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=d2eb8917b5c815f9&bpcl=39650382&biw=1280&bih=878
Amadea
11 jaar geleden
Een poef is rond. Dat gaat je nooit lukken met een vierhoekig bed...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat het niet voor niks is, dat je niet kunt vinden wat je zoekt.
Als je echt een constructie met een lattenrooster wil, moet je een heel erg plooibaar matras hebben. Als je dat plooit, heeft het op de 'vouwpunten' altijd een grotere lengte nodig dan je lattenrooster en steekt het dus uit als je je bed uitklapt. Verder is zo'n plooibaar matras ook dun en ligt het waarschijnlijk niet lekker op een lattenrooster.
De zitblok/logeerbed-constructies die bestaan, zijn allemaal zonder lattenrooster.
liveisgreat
11 jaar geleden
- in Nederland vind je dit idd frequenter dan in België
- een poef is niet altijd rond. men verkoopt nu grote vierkante of rechthoekige poefen, geïntegreerd in een salon. wordt soms ook voetenbank e.d. genoemd
- Ze bestaan, alleen niet zo als ik ze wil. ofwel zijn ze te smal (bv. 70 cm), voor mij te huur (meer dan 1000 euro bv.), hebben geen poten etc.
- voor een plooibare matras snij ik gewoon een schuimrubberen matras in drie stukken. Door hiervoor een goed model van hoe te maken (afwisselend "aan elkaar" genaaid en afwisselend los van elkaar) kan me de drie stukken mooi op elkaar plooien.
het is vooral het "geraamte" wat me niet duidelijk is...
Amadea
11 jaar geleden
Dus je bedoelt geen poef, maar een loungekussen of zitzak!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een footstool of hocker bedoelt ze: http://www.footstool.nl/
liveisgreat
11 jaar geleden
aha, ik dacht dat het poef heette... ik vond wat dingen onder "poefbed", vandaar. Maar idd het gaat over een footstool of hocker op wieltjes. Een lounchekussen ken ik niet echt qua term... is dit niet meer een peervormige zak met korreltjesvulling?

Antwoorden (1)

Alles is natuurlijk mogelijk, maar een kant en klaar antwoord gaat u waarschijnlijk niet krijgen. Miss is het beter naar een bestaand meubel te zoeken zoals een slaapbank of futon. Mocht u toch overwegen om er aan te beginnen, kunt u het ontwerp van een vis stretcher (opklap bed) eens goed bekijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
leuke site bedankt.... die salontafel die je kan omvormen tot bed is natuurlijk ook wel iets.
alleen nergens te vinden op internet. een bedtafel wordt meer gebruikt voor van die rolbare ziekenhuistafeltjes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb ze ooit eens gezien, van salontafel naar bed. Volgens mij werden ze in het verleden verkocht bij de Ikea. Wel ben ik een poef voor je tegen gekomen -> http://www.boconcept.nl/slaapbanken.aspx?ID=83480&imageid=7259