hoe krijg je een lampenhouder open die een veiligheid heeft tegen openen?

Ik heb enkele oudere lampenhouders die ik wil hergebruiken. helaas krijg ik ze niet meer opgeschroefd, dus kan er geen kabels en zo in bevestigen.
Ik herinner me dat ik iets moest doen met een schroevendraaier om ze te kunnen openen. ik moest nl. ergens tegen duwen aan de binnenzijde. maar ik herinner me niet meer waartegen. Weet ook dat het ondanks dat nog altijd moeilijk liep, maar het was de enige manier om ze open te krijgen.
helaas heb ik echter de gebruiksaanwijzing niet meer en dus kan ik de lampenhouders niet meer gebruiken.
wat kan ik best doen?

Toegevoegd na 33 minuten:
het gaat dus over een lampenhouder met een fitting die "op slot" zit. onderaan een foto van het soort fitting dat ik bedoel. het slot is een veiligheid zodat je ,als je een lamp vervangt, de fitting niet per ongeluk er mee af schroeft.

Picture for question
11 jaar geleden
17.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zitten er helderzienden op GV? Verder dan een hamer kom ik niet. ;-)
(misschien helpt een foto)
liveisgreat
11 jaar geleden
ja tis idd een lampenhouder met een fitting

Het beste antwoord

Als je van bovenaf in de fitting kijkt zie je twee contacten, één plat op de bodem en één rechtop langs de wand.
Achter de rechtopstaande klem zit een extra lip met een schuine kant die als ratel-pal de nokken aan de binnenkant van de fitting maar in één richting langs laat draaien.
Je moet dus deze lip terug buigen om de fitting uit elkaar te kunnen schroeven. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
Gelukt! heel erg bedankt