na aansluiten blijft lamp knipperen?

mijn bewegingsmelder aangesloten volgens de beschrijving maar i.p.v. dat hij aan springt en weer uit gaat blijft hij constant knipperen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
16.8K

Antwoorden (4)

bij de meeste bewegingsmelders kan je de inschakeltijd instellen net als de schemering. waarschijnlijk staat de inschakeltijd erg laag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wellicht zit er behalve de bewegingsdetector ook een lichtgevoelige schakelaar in, bedoeld om de lamp overdag niet te laten branden. In dat geval kan het licht van de lamp op de fotocel vallen zodat de lamp zichzelf weer uitschakelt.

Toegevoegd na 6 uur:
Dergelijke bewegingsschakelaars hebben meestal 3 stelknopjes: 1. voor de gevoeligheid, 2. voor de tijdsduur 3. voor de lichtsensor. Bij het laatste knopje staan de symbolen voor zon en maan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ misschien vreemde maar wel correct. (ervaring)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De lamp zal overdag zijn aangesloten, maar vertoont zijn knipper-gedrag in het donker.
Bewegingsmelder stuk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
veel bewegingsmelders werken niet met spaarlamp of led lamp als je een bewegingsmelder koop dien je te kijken of deze werkt met de boven genoemde lampen .Vaak staat er vermeld dat je de melder alleen werkt bij eelamp van minimaal 25 watt dus als je een spaarlamp of led lamp gebtuikt is het vermogen in watt veel minder en gaat dus knipperen.